Opbrengst decemberactie overhandigd aan 'Wageningen helpt elkaar' -coordinator Solidez

'Wageningen helpt elkaar’ in volle vaart vooruit !

Rotaryclub Wageningen Bergpoort hield eind 2022 een actie in tuincentrum De Oude Tol waar maar liefst 3.500 euro werd opgehaald. Het bedrag werd geschonken aan ‘Wageningen helpt elkaar’. Het initiatief ‘Wageningen helpt elkaar’ van de gezamenlijke Wageningse serviceclubs en Welsaam (het samenwerkingsverband van maatschappelijke organisaties) loopt volop. Het initiatief heeft als doel om geld in te zamelen en hulp te bieden aan mensen die rondom de armoedegrens leven. De coördinatie vindt plaats door Solidez. De acties variëren van (reguliere) inzameling voor de voedselbank tot aan een flyeractie bij de Wageningse winkeliers in de binnenstad.

Directeur Esther van der Zee van Solidez nam de afgelopen week de cheque symbolisch in ontvangst. Het geld gaat gebruikt worden voor een serie warme maaltijden in de verschillende buurthuizen voor de doelgroepen. Naast een lekkere en gezonde maaltijd gaat het hier ook om de gezelligheid van samen eten en een goed gesprek. Bovendien kan men er informatie krijgen over mogelijke hulp bij (financiële) vragen of problemen. Wilt u dit initiatief ook mee helpen mogelijk te maken? Doneren kan nog steeds en iedere bijdrage is welkom!

(Esther van der Zee (Solidez) neemt de cheque in ontvangst van Elo Jansen en Willem Hendriks van Rotaryclub Wageningen Bergpoort).