Filmavond in samenwerking met Gotcha - september 2023

Filmavond 2023 Gotcha-Rotary Weert

Woensdag 20 september organiseerde Rotary Club Weert in samenwerking met Gotcha Weert voor de 13e keer de Gotch-Rotary filmavond.

Dit jaar was gekozen voor de indrukwekkende film "Golda", met een glansrol van Helen Mirren!

De opbrengst van de avond komt dit jaar ten goede aan de Weerter Minima Groep.

• Wanneer: woensdagavond 20 september 2023
  • Ontvangst: vanaf 19:30 uur, aanvang film 20:00 uur
  • Entree: € 30,- inclusief film, hapjes en drankjes en aansluitend een afterparty

Golda

6 oktober, 1973. Op Israëls heiligste dag Jom Kippoer lanceren Egypte, Syrië en Jordanië een gezamenlijke verrassingsaanval op het schiereiland Sinaï en de Golanvlakte. Compleet overrompeld moet premier Golda Meir (Helen Mirren), de ‘Iron Lady' van Israël, het dreigende gevaar zien af te wenden. Terwijl ze wordt tegengewerkt door haar volledig mannelijke kabinet, is het aan Golda om deze noodsituatie de kop in te drukken, want in deze race tegen de klok staan aan beide kanten van de strijd de levens van miljoenen burgers op het spel. Golda vertelt het verhaal van de Jom Kipoer-oorlog via het perspectief van de Israëlische minister-president Golda Meir, die op haar beurt vertolkt wordt door Helen Mirren.