Open avond

Ouder worden 2040

Rotary Zeewolde organiseert een themabijeenkomst over ‘Ouder Worden 2040’.

Motto daarbij is: de toekomst van ouder worden maken we samen. Belangstellenden zijn van harte welkom.

In de komende twintig jaar krijgt Nederland te maken met een veroudering van de samenleving. Dit zorgt voor flinke maatschappelijke uitdagingen. Lastige vraagstukken die om andere oplossingen en vernieuwing vragen. En vooral om samenwerking tussen alle mensen die ermee te maken hebben.

Het programma Ouder Worden 2040 voert een maatschappelijke gesprek over die ouder wordende samenleving aan de hand van drie scenario’s. Een gesprek als basis voor bewustwording, maar vooral ook: Wat kunnen we zelf doen?

Programma Ouder Worden 2040

Wanneer: dinsdag 19 maart

Waar: De Verbeelding 25, 3892 HZ Zeewolde

Toegang: vrij

Organisator: Rotaryclub Zeewolde

19.15 uur: inloop

19.30 uur: start

21.15 uur: einde avond

Lees hieronder meer over de inhoud van het programma.

Hieronder kunt u zich aanmelden.

Aanmelding Open avond 19 maart 2024

In het gesprek wordt samengewerkt met iedereen die betrokken is of wil zijn bij ouder worden. Het is van belang dat er een brede maatschappelijke beweging tot stand komt. Om samen de schouders te zetten onder de uitdagingen van de ouder wordende samenleving.

Philip J. Idenburg (1965) is toekomststrateeg en mede-initiatiefnemer van ‘Ouder Worden 2040: een transformatieagenda voor een ouder wordende samenleving’. Hij gaat het gesprek aan over: hoe anders kijken en spreken over een ouder wordende samenleving resulteert in het maken van andere keuzes. En wat betekent dat in de dagelijkse praktijk?

Luister en praat mee over samen ouder worden en wat we zelf kunnen doen.

Zodat iedereen begrijpt en weet hoe je kan helpen in de vergrijzende samenleving.

We verheugen ons op deze bijzondere open avond!