DWD | 23 oktober 2010

Clusius College,
Blauwe Berg 1/3a, 1625 NT Hoorn

Ontvangst vanaf 09.30 uur, aanvang 10.00 uur, einde 13.00 uur

Een centraal welkom gevolgd door een plenaire presentatie (10.00 uur – 11.15 uur) door Harm Menger van GGD Hollands Noorden en Rtn. Carol Govers, apotheker en lid Nationaal Polio Comité over

Vele Rotarians zijn er mee bekend, maar evenzo vele nieuwe leden niet en op deze dag willen we uitleggen welke resultaten zijn bereikt. Maar ook wat nog moet worden gedaan en welke uitdaging het voor Rotary betekent om het gewenste eindresultaat te bereiken.

Welke vragen op de clubs afkomen om deze uitdaging mede aan te gaan om acties te voeren om geld bijeen te brengen en tevens het gezicht van Rotary aan de buitenwereld te tonen. Het Nationaal Polio Comité (NPC) zal uitleggen hoe zij zal/kan ondersteunen. Er zal aan het einde van de morgen per club een toolkit worden uitgereikt.

Het onderwerp zal plenair worden behandeld en is bedoeld voor alle belangstellende Rotarians. In het bijzonder zij die nog niet eerder bij de Polio-actie betrokken zijn geweest. Voor hen die contactpersoon willen zijn voor hun club. Voor voorzitters en inkomend voorzitters is het van belang om te weten wat er in hun jaar op de club afkomt.

Ná het centrale gedeelte volgen dan ná de pauze 2 parallel sessies, t.w.:

Future Vision Plan 2013 en haar consequenties

Door dhr. Dr. Ton van Vliet, Gouverneur District 1600

De Foundation wordt anders ingericht en dit heeft gevolgen voor de financiering van onze projecten met Matching Grants. Het hoe en waarom zal worden uitgelegd en wat zijn de gevolgen voor onze clubs tijdens de overgangsfase?

Hoe dienen wij Matching Grants in tijdens de periode tot invoering van het nieuwe systeem en kan worden samengewerkt om toch in elk district projecten te financieren.

Op al deze vragen zal worden ingegaan door de heer Ton van Vliet, Gouverneur District 1600.
Dit onderwerp zal behandeld worden voor die belangstellende Rotarians die geïnformeerd willen worden over doelstelling, taak en (toekomst)mogelijkheden van de Rotary Foundation. Voor de portefeuillehouder Rotary Foundation van de club is het eigenlijk een “must”.

Communicatie binnen en buiten Rotary

Onder leiding van Rtn. Miranda Langedijk (RC De Zaan-Zaandijk) en lid van onze nieuwe Districts Coaching Commissie.

De hedendaagse maatschappij vraagt om een andere benadering van het nieuws. Het sturen van een enkel persbericht is niet meer voldoende, nieuwe media, zoals “social networks” en websites spelen een steeds grotere rol.

Op welke wijze kan onze eigen Rotaryclub hier baat bij hebben.

Welke goede voorbeelden zijn al bekend . . . .

Al met al een ochtend, waarop niet alleen informatie wordt gegeven, maar vooral gevraagd van de deelnemers om zodoende verdere inspiratie op te doen én waar uiteraard gelegenheid is elkaar te ontmoeten en nieuwe contacten op te doen.

De ochtend wordt afgesloten met een gezamenlijke lunch.

Aanmelden

Aan de deelnamen zijn géén kosten verbonden, maar voor de totale organisatie (incl. catering) vraag ik u het digitale formulier volledig in te vullen dwd-1

Met vriendelijke groet
Peter Kleuters