Vluchtelingen lopen mee op 6 maart met de 20 van Alphen

Op dinsdag 23 februari om 15.30 uur zullen ruim twintig vluchtelingen in de PI bij het grasveld nieuwe loopschoenen ontvangen van Rotary Alphen aan den Rijn en shirts van de voorzitter Arthur Bosua van de Stichting 20 van Alphen.

De vluchtelingen die in de PI in Alphen wachten op een verder verloop van hun procedure willen graag iets doen. Daarom is in samenspraak met activiteitenbegeleider Louis van Adrichem gevraagd of er belangstelling is om mee te doen aan het loopevenement de 20 van Alphen. Zo’n dertigtal mannen hebben zich aangemeld! Een aantal van hen traint al bij de atletiekvereniging AAV. Een viertal lopers mogen meelopen met de firma Tuijn Optiek met de 10 km bedrijvenloop en 22 lopers gaan voor de 5 km.

De organisatie van de 20 heeft hen aan startnummers geholpen en ook krijgen zij de shirtjes van de speciale editie ’20 voor goud’. De mannen zijn al in training rondom de PI, maar aan goed schoeisel ontbrak het hen. Daarom heeft Rotary Alphen van het budget wat zij opgehaald hebben bij het Benefiet Diner nieuwe loopschoenen aangeschaft. Plutosport uit Ter Aar heeft deze voor een speciale prijs aangeboden. Dinsdagmiddag worden de sportartikelen uitgereikt aan de sportieve vluchtelingen. Nu zullen zij nog beter van start gaan! We hopen op veel belangstelling en aanmoedigingen langs het parcours op 6 maart in Alphen aan den Rijn.

Mac HD SSD:Users:groenvorm:Desktop:23 februari loopschoenen vluchtelingen.jpg