Goede Doelen Festival

Het Goede Doelen Festival

Jaarlijks zoeken wij naar lokale initiatieven die extra financiële ondersteuning kunnen gebruiken. Dit jaar vond de verkiezing plaats op 7 maart. Het Festival past perfect bij onze club. Wij willen verankerd zijn in de regio en daarom geven wij ook graag lokale, vaak kleinschalige, initiatieven een duwtje in de rug. Het leuke is dat de aanmeldingen, en daarmee de winnaars, zeer divers zijn; van een bijdrage voor nieuwe beginnersinstrumenten voor de muziekvereniging, nieuw tuingereedschap voor de buurtvereniging, een dagje uit naar Oud Valkeveen met alleenstaande senioren tot nieuwe overlevingspakken voor de reddingsbrigade.

Zie ook het nieuwsbericht: Rotary Bussum steunt drie lokale initiatieven - Al het nieuws uit Bussum (bussumsnieuws.nl)

De initiatieven

De initiatieven moeten gericht zijn op de lokale gemeenschap, mogen geen commercieel doel nastreven en moeten volledig ten gunste komen van de bevolking, jong of oud. De projecten moeten afgebakend zijn en de steun van onze club moet ook echt iets toevoegen en het verschil kunnen maken.

Mooie bedragen

Een jury van onze club selecteert uit alle inzendingen 3 winnaars. Zij kunnen op de verkiezingsavond hun initiatief toelichten en vervolgens kiezen onze leden een nummer 1. Deze ontvangt € 1.500 en de andere 2 ieder € 1.000.