1. Rotary Classic Car Rally 2016

40.000 euro voor trainingsprogramma vroeggeboren baby's

2. Drie Bussumse goede doelen krijgen Rotary steun

Rotary Bussum heeft drie lokale initiatieven met € 1.750 euro gesteund. Dit na een oproep voor Bussumse initiatieven ten gunste van de Bussumse bevolking. In totaal zijn er ruim 20 aanmeldingen binnen gekomen. De Rotary heeft gekozen voor een toneelstuk om meer begrip te kweken voor de positie van vluchtelingen onder middelbare scholieren, het adopteren van een glas-in-lood panelen project van de Historische Kring, en het financieel ondersteunen van het initiatief om met gehandicapten te gaan paardrijden.

3. Wandelen voor Water 2016 - € 7.500

Vandaag hebben 170 scholieren van de Gooilandschool en Florencius € 5.000 bij elkaar gelopen in het kader van Wandelen voor Water. De Stichting Wilde Ganzen vult dit bedrag aan met € 2.500 waardoor er € 7.500 beschikbaar komt voor 335 mensen in Rwanda die voortaan schoon en veilig water krijgen.

4. 1550 euro voor Stichting Hopeful Childrencentre

De traditionele boekenverkoop op Bussum Cultureel door Rotary Bussum heeft dit jaar een recordopbrengst opgeleverd van maar liefst 1550 euro opgeleverd. Dit bedrag wordt geschonken aan de Stichting Hopeful Childrencentre in Cambodja . Deze stichting zet zich in om in een project samen met enkele jonge vrijwilligers uit Nederland de sanitaire voorzieningen van een school in de provincie Takeo (Cambodja) drastisch op te knappen. De school heeft met ruim 250 leerlingen slechts 2 oude toiletten in een apart gebouwtje. Rotary club Bussum ondersteunt een van de Nederlandse vrijwilligers die daar binnenkort aan de slag gaat. Het project past uitstekend in het Rotary thema voor dit jaar; schoon (drink)water voor iedereen.