Rotary Classic Car Rally 2016

PERSBERICHT

Bussum, 28 mei 2016

Rotary Classic Car Rally: 40.000 euro voor trainingsprogramma vroeggeboren baby's

De Rotary Classic Car Rally 2016 heeft 40.000 euro opgeleverd. Het bedrag werd na afloop van de Rally bekend gemaakt en geschonken aan het Emma Kinderziekenhuis Amsterdam. In dit ziekenhuis is ontdekt dat de cognitieve en motorische achterstanden van te vroeggeboren baby's kunnen worden beperkt met een digitaal aangeboden, fysiek trainingsprogramma van vier maanden.  De opbrengst van de rally wordt besteed aan een wetenschappelijk onderzoek naar het effect van deze unieke methode.

Rino Schreuder, voorzitter van de Rally-organisatie: "Met onze rally financieren we ieder jaar een wetenschappelijk onderzoek op het gebied van kindergezondheid. Elke keer slagen we erin om een veelbelovende ontwikkeling in een vroeg stadium te financieren, zodat daarna de financiering kan worden verkregen van veel grotere fondsen. Ik ben blij dat we nu dit enorme bedrag aan het Emma Kinderziekenhuis kunnen geven. We kijken ernaar uit dat ze over een jaar weer op bezoek komen bij onze club om de resultaten van het onderzoek te presenteren."

Klassieke auto's

Deze rally voor auto's ouder dan 25 jaar wordt sinds 2004 jaarlijks georganiseerd. Dit jaar deden 115 equipes mee. Hierbij waren onder andere een Bentley 3.0 Boat Tail uit 1925 en een Buick Roadmaster Convertible (foto) uit 1947. Er waren constant twee teams met automonteurs beschikbaar om evt. panne onderweg direct te kunnen oplossen.

Vrijwilligers

Bijna 50 vrijwilligers ondersteunden de organisatie gedurende de dag. Van de inschrijftafel, en de stempelposten onderweg, naar de organisatie van de kinderjury die de mooiste auto verkozen. De route ging dit keer vanuit Bussum, via Doorn, de Betuwe en Mookerheide, naar de finish in Fort Lent bij Nijmegen.

Volgend jaar vindt deze rally plaats op zaterdag 20 mei.

Noot voor de redactie (niet voor publicatie)

Voor meer informatie kan contact worden opgenomen met:

David Gribnau

Mobiel 06-20415329

E-mail:  david@gribnau.com

Over Rotary Bussum

Rotary is een internationale serviceclub met wereldwijd 1.2 miljoen leden. Deze zetten zich in voor maatschappelijke doelen. Naast de jaarlijkse Classic Car Rally, organiseert Rotary Bussum elk jaar de Bussumse versie van Wandelen voor Water wanneer kinderen zich laten sponsoren door familie en vrienden voor drinkwaterprojecten in Afrika en Azië. En dit jaar is begonnen met een nieuwe activiteit: Jong Ontmoet Oud; waarbij mensen uit lokale verzorgingshuizen in Bussum de generale repetitie van de eindmusical van middelbare scholen bezoeken.