Maandbrief januari 2023

Beste Rotarians,

Wat gaat de tijd toch snel. Het jaar 2023 is alweer een paar weken oud. Op de eerste plaats wens ik iedereen een prachtig en gezond 2023. De komende maanden staan ons veel activiteiten te wachten. Het 100 jaar Rotary Nederland-feest, de 100 jaar Rotary Estafette en de District Conferentie. Maar daarnaast zijn er ook bij alle Rotaryclubs zoveel mooie evenementen en projecten. Ik wens iedereen heel veel succes en vooral ook plezier bij alle activiteiten die ondernomen worden.

En…. Graag tot ziens op 28 januari in Amsterdam!!

Warme groet,

Aad

Oproep AG

De termijnen van een aantal AG’s (Assistent Gouverneurs) lopen af en daarom zijn we op zoek naar nieuwe Rotarians die het leuk vinden om de spil en contactpersoon te zijn in hun regio.

Voor meer informatie klik hier Heb je interesse of wil je meer weten, stuur dan een email naar: aadotto@hotmail.com.

Op zoek naar…..nieuwe leden DVC

Met ingang van het nieuwe Rotaryjaar op zijn we ook opzoek naar nieuwe leden voor district commissies. Dit keer speciale aandacht voor de District commissie Vocational.

Voor meer informatie: klik hier Heb je interesse of wil je meer weten, stuur dan een email naar: aadotto@hotmail.com.

Kijk eens naar jullie clubstatuten

In september is de Nederlandse versie van de nieuwe clubstatuten toegezonden aan alle clubsecretarissen en voorzitters. Naar aanleiding van alle vragen van de clubs hierover is nadere toelichting gegeven en zijn beperkte verbeteringen doorgevoerd. Recent aangepaste statuten (sinds 1 september jl.) hoeven niet opnieuw te worden gewijzigd.

Belangrijk: kijk eens of jullie Huishoudelijk Reglement nog steeds aansluit bij de vernieuwede clubstatuten. De actuele versie vind je op de site:

Borrel Rotaract 25 januari 2023

Dit jaar wordt de Rotaract Europe Meeting (REM) in Gent gehouden maar daaraan voorafgaand is in Utrecht de Pre-REM.

Tijdens de Pre-REM staat woensdag 25 januari 2023 een borrel gepland, waarvoor geheel Rotary en Rotaract Nederland is uitgenodigd.

Vind je het leuk om informeel in contact te komen met Rotaractleden? Graag aanmelden via deze link: https://forms.gle/UnXMjTWeXJ1VGNh8A

Ben je erbij in Amsterdam?

Bijna is het zover: het grote 100 jaar Rotaryfeest in Amsterdam! Hier moet je echt bij geweest zijn. Dus kom met familie, vrienden en bekenden naar het gratis toegankelijke festijn in het Olympisch stadion en koop een kaartje voor het spetterende avond- programma in de Stadsschouwburg in Amsterdam.

Aanmelden gaat heel simpel via deze link: https://www.rotary.nl/100

Club van de maand: tweemaal Woerden!

Wat heeft Woerden de laatste weken van het oude jaar en de eerste week van 2023 genoten van de sfeervolle ijsbaan op het Kerkplein.

Dankzij de twee Woerdense Rotaryclubs kon er geschaatst worden in het hart van de stad, in een sprookjesachtige kerstambiance. Met als knallende uitsmijter in het eerste weekend van het nieuwe jaar de finales van de fluitketelcurlingwedstrijden. Voor deze krachtmetingen hadden zich maar liefst 120 teams aangemeld!

Inkomende bestuursleden: gun jezelf een training

Kennen jullie het Rotary Learning Center al? Daar kun je terecht voor vele cursussen, om je te helpen leiderschapsvaardigheden op te bouwen, een effectievere fondsenwerver te worden, te leren hoe je een mentor kunt zijn, en nog veel meer. Er zijn voorbereidingen om een goede clubvoorzitter, secretaris of penningmeester te worden. Voordat je je kunt aanmelden voor een cursus: ga naar www.rotary.org/learn , meld je aan bij Mijn Rotary, accepteer het privacybeleid.

Belangrijke data:

• 28 januari 2023: 100 jaar Rotary in Amsterdam
  • 17/18 maart 2023: PETS in Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten in Soesterberg.
  • 31 maart, 1 en 2 april 2023: RYLA in Conferentiecentrum Zonheuvel te Doorn
  • 13 mei 2023: District Conferentie in Museumpark Archeon in Alphen aan den Rij