Doneren aan de Foundation

Je kunt op verschillende manieren “geven” aan The Rotary Foundation.

Je kan als individueel lid of als club aan The Rotary Foundation (TRF) bijdragen. Voor individuele bijdragen is als norm geformuleerd $ 100 Every Rotarian Every Year (EREY), verplicht is dat niet. Met het Every Rotarian Every Year inititatief wil de Rotary Foundation bereiken dat het Annual Fund over een min of meer stabiele bron van inkomsten beschikt. Op alle Rotarians wordt een beroep gedaan om jaarlijks deze $ 100 bij te dragen; het is onmisbaar om belangrijke projecten te kunnen (blijven) ondersteunen. Gemiddeld draagt een Rotarian wereldwijd 100 dollar per jaar af aan het Annual Fund.

Als je als individueel lid of met je bedrijf bijdraagt wordt het bedrag van de donatie elk jaar bijgehouden op je naam / bedrijfsnaam. Bijdragen van de clubs worden ook per club bijgehouden.

Bijdragen voor het Rotary Foundation Annual Fund voor het lopende Rotaryjaar moeten vóór 1 juli zijn overgemaakt naar de rekening van The Rotary Foundation DE51 3007 0010 0255 0200 00  tnv: Rotary Foundation.

Vergeet niet om duidelijk naam/bedrijfsnaam of Clubnaam op te geven (meestal TRF Annual Fund). Alleen de bijdragen aan het Annual Fund tellen mee voor de hoogte van het jaarlijkse District Designated Fund (DDF) van waaruit het District projecten kan ondersteunen met District Grants en Global Grants.

De mogelijkheid bestaat om je bijdrage te bestemmen voor een specifiek gekozen doel. Verdere mogelijkheden tot ondersteuning zijn te vinden op https://www.rotary.org/en/donate

ANBI STATUS

The Rotary Foundation heeft de ANBI status (RSIN: 823993449); bijdragen aan de Foundation zijn fiscaal aftrekbaar. Er geldt geen minimum voor het te doneren bedrag en ook geen drempel in de giftenaftrek.