Beroepenvoorlichting Doetinchemse Rotaryclubs 19 april 2019

Rotarians aan het werk

Beroepenvoorlichting Doetinchemse Rotaryclubs 19 april 2019

De jaarlijkse beroepenvoorlichting georganiseerd door de beide Doetinchemse Rotaryclubs is dit jaar voor de 30e keer georganiseerd op 19 april. De locatie was zoals gewoonlijk Schouwburg Amphion dat dit jaar 50 jaar bestaat. Een echte jubileumeditie aldus.

De beroepenvoorlichting is bedoeld voor leerlingen van HAVO 4 en VWO 5 van de middelbare scholen in Doetinchem en Silvolde. Jaarlijks geven ongeveer 80 voorlichters informatie over hun beroep aan ongeveer 550 leerlingen. Doelstelling is dat deze voorlichting helpt bij de toekomstige studiekeuze. Nadien horen we van leerlingen en ouders vaak terug dat ze deze avond als uitermate zinvol ervaren.

We proberen elk jaar weer voor een frisse avond te zorgen. Bijna alle voorlichters willen volgend jaar graag terugkomen maar we proberen soms bewust te verjongen (je moet doorselecteren is een wijsheid uit de sportwereld), we proberen ook in de geest van de tijd meer voorlichters uit technische beroepen te recruteren. En ja, tijdens de evaluatie werd gesproken over luxere broodjes volgend jaar, de tijden veranderen en wij veranderen mee.

Verder was het toch het feest van de herkenning dat werd beëindigd met: “tot volgend jaar”.

RW