Rotary Club Franeker zamelt zomerkleding in voor Oekraïense vluchtelingen

Lourenske Steenstra, werkzaam bij de gemeente Waadhoeke, (o.a. coördinator crisisopvang Oekraïnse vluchtelingen) zet zich enorm in voor de Oekraïense vluchtelingen die o.a. in het dorpshuis in Tzum verblijven. Van haar kwam de vraag naar zomerkleding voor deze mensen. De Oekraïeners kwamen in de winterperiode aan en hebben geen zomerkleding mee kunnen nemen.

Binnen onze club werd er gelijk met veel enthousiasme gereageerd op deze vraag. Er werden winkels bezocht en kledingkasten nagekeken. Het resultaat was overweldigend. Stapels, voornamelijk nieuwe kleding en schoenen werden op maat gesorteerd en afgelopen vrijdag in Tzum afgeleverd. Daar werden we hartelijk ontvangen, zoals op de foto’s is te zien.

Lourenske:

"Ik ben er vanavond even geweest en iedereen loopt in het nieuw. Ze wilden alles aan me showen. Geweldig”.

Met dank aan onze leden en aan #Decathlon Leeuwarden en andere modewinkels in Franeker.