Droombaan gezocht

Weten wat je wilt worden of wat je precies doet in een (al favoriet) beroep: voor jongeren blijft het lastig om een beroepskeuze te maken waarop je je studie selecteert. Wie kan beter vertellen wat een beroep inhoudt dan de beoefenaar zelf? Rotaryclub Alphen-Woubrugge en de gemeenschappelijke schooldecanen organiseerden een beroepenmarkt voor de ruim 300 (bijna) eindexamenleerlingen van het Ashram College, het Groene Hart Lyceum en het Scalacollege en nodigden onder andere een technisch ingenieur, hotelmanager, arts, accountant en officier bij de krijgsmacht uit om hun ervaringen te delen. Iedere leerling kon zich over 2 (van de 44) beroepen laten voorlichten. De informatie uit de praktijk was voor veel leerlingen een eye-opener. ‘Ik begrijp nu beter dat de doorgroeimogelijkheden van een chemisch analist beperkt zijn’, merkte een scholiere op, om zich vervolgens over het beroep van apotheker te laten voorlichten. De succesvolle beroepenmarkt krijgt volgend jaar een vervolg.

Lees meer overRotary Club Alphen-Woubrugge