Hollands glorie

Fietsen langs Werelderfgoed voor het goede doel: spring op het zadel en doe mee aan de jaarlijkse Fietsmolentocht georganiseerd door Rotaryclub Kinderdijk en Rotaryclub Alblasserwaard. De opbrengst van de tocht ging eerder naar onder meer de Stichting Ambulance Wens Nederland en de Stichting Hulphond het goede doel. De opbrengst van editie 2018 ging naar de stichting Lach voor een Dag. In 2019 vindt de zevende editie van de populaire fietstocht weer eind september plaats.

Langs de schaatsroute

De organisatie zet vier tochten uit van vijftien tot zeventig kilometer, mét stempelposten. Bij de vorige editie stapten 472 deelnemers op hun fiets en reden één van de parcoursen die zo precies mogelijk de route van de beroemde Schaatsmolentocht door de Alblasserwaard (zeven meter onder NAP) en langs de molens van Kinderdijk volgt. Bij diverse molens staat de molenaar klaar voor een rondleiding, op de routes zijn ook andere bezienswaardigheden te bezoeken zoals museum De Koperen Knop (met historische koffiekamer).

Lees meer overRotary Club Kinderdijk