Hoogvliegers

Voor één dag piloot zijn en als het even kan, zelf een vliegtuig besturen. Jaarlijks gaan er zo’n zeshonderd tot achthonderd (ernstig) zieke en gehandicapte kinderen een dag de lucht in met de Stichting Hoogvliegers. Met de opbrengst van het jaarlijkse bedrijventennistoernooi van Rotaryclub Harderwijk–Oud Groevenbeek kunnen dertig kinderen achter de stuurknuppel schuiven. De eerste groep kinderen uit voornamelijk Ermelo, Putten en Harderwijk, mochten onlangs met ouders, vriendjes of vriendinnetjes en onder begeleiding van ervaren piloten het luchtruim verkennen.

Met diploma naar huis

Blauwe luchten, prima humeur, een perfecte organisatie en drie inzetbare vliegtuigjes moesten garant staan voor succes. En dat was er: alle kinderen gingen naar huis met een T-shirt, een pet en een diploma, ondertekend door de piloot en de Hoogvlieger zelf. De volgende groep kinderen mag binnenkort hun diploma behalen. Net als eerder de bijna negenduizend kinderen die de afgelopen tien jaar voor even piloot mochten zijn.

Lees meer overRotary Club Harderwijk