Mee op de Hydrograaf

rotaryclub-appingedam-delfsailVoormalig schipper Wim de Rover was een van de 650 ouderen die Delfsail bezocht onder begeleiding van verzorgers én een paar honderd vrijwilligers van onder andere Rotaryclub Appingedam-Delfzijl, Rotaryclub Eems-Dollard, Rotaryclub Uithuizen-Het Hogeland en Rotaryclub Groningen-Noord. Op de vrijdag van Delfsail werden drie grote partyboten ingezet, op de zaterdag twee om iedereen enkele uren mee te nemen.

Op de kade van Farmsum was het een komen en gaan van voertuigen voor aangepast vervoer. Waar treeplanken soms een extra obstakel waren, namen sterke armen de taak van rollators en rolstoelen over. De operatie verliep rimpelloos. Wim voer mee op de Hydrograaf, jarenlang de boot die op televisie Sinterklaas naar ons land brengt. In 2022 vindt de volgende editie van Delfsail plaats.

Lees meer overRotary Club Appingedam-Delfzijl