Meer toekomst met scherp zicht

rotaryclub-emmeloord-oogziekenhuisOogproblemen die bij kinderen slechtziendheid of blindheid kunnen veroorzaken, zoals aangeboren staar of chronische infecties, komen veel voor in Afrikaanse landen. De impact is groot: door het gebrek aan medische voorzieningen is het veelal niet mogelijk om naar school te gaan, een beroep uit te oefenen en daarmee dus een rol te vervullen in de gemeenschap.

Oogziekenhuis vanuit lokaal initiatief opgericht

Sabatia Eye Hospital is een van de weinige oogziekenhuizen in het westen van Kenia, opgericht vanuit een initiatief van de lokale gemeenschap en bedient een populatie van ongeveer vijftien miljoen mensen. Rotaryclub Emmeloord ondersteunt het oogziekenhuis financieel (vanuit de opbrengst van diverse activiteiten), in samenwerking met de lokale Rotaryclub Kakamega. De financiële ondersteuning wordt ingezet voor het bekostigen van de inrichting van een kinderafdeling, waarbij duurzaamheid van de materialen alle aandacht krijgt.

Lees hier meer overop deze website