Oliebol smaakt altijd

Oliebollen zijn het hele jaar door niet te versmaden. Rotaryclub Joure weet dat en bakt elk jaar op de Agrarische Schouw tijdens de Jouster Merke (iedere vierde donderdag van september) oliebollen voor het goede doel. Eerder ging een flink bedrag naar Mental Health Improvement Vietnam. Deze stichting begeleidt kwetsbare groepen (onder wie alleenstaande moeders en blinde kinderen) in Vietnam op weg naar zelfstandigheid. Dit jaar worden de oliebollen gebakken om een Toverlantaarn voor zorgcentrum Vegelin State in Joure te bekostigen, een hulpmiddel om mensen met dementie tot beweging te stimuleren.

Bol met uniek model

De oliebollen gaan elk jaar weer grif van de hand. Alle ingrediënten worden gratis beschikbaar gesteld door de lokale bakkerij Hallema. De bakker beoordeelt  de Rotary oliebollen doorgaans als erg lekker, goed gaar en vooral luchtig. Wel is hij van mening dat ze per bol een originaliteitsprijs verdienen: elk exemplaar heeft namelijk een geheel eigen model.

Lees meer overRotary Club Joure