Ontdek groene energie

dia1Iedereen met een (volledig) elektrisch aangedreven voertuig werd opgeroepen deel te nemen aan de E-parade op 26 maart 2017, georganiseerd door Rotaryclub Eindhoven-Eeckaerde, om het officiële Guinness Wereldrecord te verbreken. Met de opbrengst kan de Ontdekfabriek een lesprogramma ontwikkelen waarbij basisschoolleerlingen in achterstandwijken in de regio kennis kunnen maken met techniek en duurzaamheid. Na het middaguur werd het wereldrecord verbroken met ruim zevenhonderd auto’s (het oude record werd behaald in Berlijn en stond op 577 auto’s).

Zelf een windmolen bouwen

rotaryclub-eindhoven-eeckaerde-e-parade-1In het lesprogramma worden de kinderen meegenomen in het verhaal (inclusief workshops) van een uitvinder die op zoek gaat naar de ultieme bron van groene energie voor Sunny, de elektrische auto die hij heeft ontworpen. Vervolgens gaan de jongens en meisjes aan de slag en bouwen ze onder meer windmolens en zonnetorens waarmee ze energie kunnen opwekken voor een bijzondere elektrische auto. Ze worden ook gestimuleerd om zelf uitvindingen te bedenken om mobiliteit duurzamer te maken.

Lees meer overRotary Club Eindhoven-Eeckaerde