Rolstoel maakt onafhankelijk

rotary-rolstoelpolioTijdens de National Immunization Days in India waaraan elk jaar een team van Nederlandse Rotarians deelneemt, vindt een bijzondere ceremonie plaats waar (driewiel)rolstoelen worden overhandigd aan polioslachtoffers die vooraf zijn geselecteerd. De rolstoelen (en krukken) zijn eerder in India besteld en gemaakt, het geld is onder meer bijeen gebracht door diverse Rotaryclubs als Rotaryclub Vianen-Vreeswijk. rotary-busje-rolstoelpolioZonder rolstoel zijn de meeste polioslachtoffers afhankelijk van hun familie en veroordeeld tot de bedelstaf. De rolstoel biedt onafhankelijkheid waardoor ze in hun eigen onderhoud kunnen (leren) voorzien. Na de laatste overhandiging werden van het bedrag dat overbleef, prothesen aangeschaft voor meerdere verkeersslachtoffers.

Lees meer overRotary Club Vianen-Vreeswijk