Tijdens de SamenLoop voor Hoop die vele edities wereldwijd heeft, wordt stilgestaan bij kanker én het leven gevierd. Na de eerste editie in 2014 waar een groot geldbedrag voor KWF Kankerbestrijding werd opgehaald, organiseerde Rotaryclub Twenterand opnieuw een SamenLoop voor Hoop in 2017. Er werd niet alleen 24 uur lang gewandeld, er waren ook muziekoptredens, een braderie en verschillende ceremonies waarbij iedereen welkom was.

Bijzondere ceremonies

rotaryclub-twenterand-samenloophoopDe Samenloop vangt aan met de Openingsronde waar onder warme aanmoediging van familie, vrienden en andere belangstellenden lopen mensen die kanker hebben of hebben gehad de eerste ronde over het parcours. ’s Avonds is er de Kaarsenceremonie waar kaarsenzakken met persoonlijke boodschappen het parcours verlichten. Na 24 uur wandelen loopt iedereen de feestelijke laatste Slotceremonie-ronde. Aan het eind wordt de opbrengst bekendgemaakt en de cheque overhandigd aan KWF Kankerbestrijding. SamenLoop voor Hoop is de Nederlandse versie van het Amerikaanse Relay for Life. Met ruim 4.800 edities per jaar is Relay for Life het grootste inzamelingsevenement voor kankerbestrijding ter wereld.