Uit armoede door eigen bedrijfje

Met een kleine lening (micro-krediet) kun je een eigen bedrijfje of activiteit opzetten waardoor je langzaam maar zeker uit de armoede komt. Rotaryclub Geleen zette met onder meer de lokale Rotaryclub in de buurt van de Indiase sloppenwijken van Chennai een langdurig, duurzaam microfinancieringsproject op.

Trainen ondernemersvaardigheden

Per kwartaal worden honderd relatief lage bedragen tegen gunstige voorwaarden uitgeleend aan Indiase vrouwen om een onderneming (zoals een kruidenierswinkeltje of een naaiatelier) te starten of uit te breiden. De vrouwen worden ook begeleid en getraind in het budgetteren, het opbouwen van een spaarpotje en ondernemersvaardigheden (zoals: hoe verkoop je je producten beter en hoe kom je tot goede commerciële afspraken met leveranciers?).

Onderneemster verbouwt en verkoopt chilipepers

Lees hier meer overop deze website