Waterwandelen

In het jaar waarin de Zuiderzeewet een eeuw bestaat en het ‘Nieuw Land’ de status van nationaal park kreeg toegekend, schonk Rotaryclub Lelystad-Batavia de plaatselijke gemeenschap én de toeristen de Waterwandelweg. Op zestien infoborden langs een wandel- en fietsroute die de kustlijn van Lelystad volgt, wordt een stuk geschiedenis in beeld gebracht.
Water heeft vele gezichten. Het kan een ernstige bedreiging vormen en is tegelijkertijd onmisbaar als drinkwater, voor miljoenen een schaars goed. En water levert ook gewoon pret op. Aan de Lelystadse kust komen al die kanten samen. En: waar kun je zeggen dat je op de zeebodem woont? De Waterwandelweg start aan de Oostvaardersdijk, naast de ingang naar het VOC-schip Batavia.

Lees meer overRotary Club Lelystad-Batavia