Voorjaar 2024 - Wandelen voor Water

Al vele jaren organiseert Rotary Club Houten Castellum voor de basisscholen in Houten Wandelen voor water.

Wandelen voor Water is een leuk en actief programma voor kinderen van 6 tot en met 12 jaar, waarbij kinderen in de klas aan de slag gaan met het thema water.

Hierbij leren de kinderen (en ook leraren) over hun eigen watergebruik en over water in Nederland en ontwikkelingslanden. Door middel van een sponsorwandeling zamelen ze samen geld in om leeftijdsgenootjes in ontwikkelingslanden toegang tot water en wc's te geven.

Woensdag 20 maart startte de eerste van een serie van drie keer wandelen voor water plaatsvinden. Er werd door ca. 140 leerlingen van de scholen Aventurijn, Van Harte School en de Zonnewijzer worden gelopen over de 5 wal (zie foto) voor het goede doel (water en sanitatie projecten op scholen in Afrika en Azië). Vrijdag 26 april wandelen leerlingen van de basisschool de Fontein.