Gertjan Eekel benoemd tot Paul Harrisfellow

Gertjan Eekel benoemd tot “Paul Harrisfellow”

Op woensdag 4 juli jl. werd Gertjan Eekel benoemd tot Paul Harrisfellow. Deze onderscheiding ontving hij met name vanwege zijn initiatief om in Huizen te starten met het project ‘Wandelen voor Water’, dat hij sindsdien ook al drie jaar achter elkaar vanuit Rotary organiseert. Daar betrekt hij ook de Rotaryclubs in Laren en Blaricum bij, waardoor in het afgelopen jaar acht basisscholen uit deze gemeenten meededen aan deze actie, met een prachtig resultaat voor kinderen in Ethiopië als gevolg. De uitreiking van de onderscheiding vond plaats in het bijzijn van zijn vrouw Tonny en van de watercommissarissen uit de regio Eemland / ’t Gooi. Hun komst, maar ook de onderscheiding zelf, was voor Gertjan een complete verrassing. Gertjan werd toegesproken door de watercommissaris van het district (Theo van ’t Klooster) die bij deze gelegenheid ook het nieuws bekend maakte van de gehonoreerde global grant en de districtsgrant, waarmee de totale opbrengst voor de waterprojecten in Ethiopië op ruim 147.000 euro is komen te staan.

Gertjan werd geprezen als initiator, kartrekker en verbinder, maar ook als iemand die verantwoordelijkheid neemt, zowel binnen als buiten Rotary. Paul Harris, de oprichter van Rotary, zou trots op hem geweest zijn. De leden van Rotary Gooimeer zijn dat ook!