Lezing 17 global goals

17 doelen voor een betere wereld

Hoe jij kan bijdragen aan een betere wereld in 2030

Op woensdag 16 november nodigen we je uit in de NH kerk van Ursem om 19.30 uur. Mena Leila Kilani, sr. projectmanager van SDG Nederland, lid van Rotaryclub Alkmaar en van de district commissie duurzaamheid en leefomgeving, gaat met ons in gesprek. ‘De wereld mooier maken doe je niet alleen’.

De Duurzame Ontwikkelingsdoelen (Sustainable Development Goals (SDG’s) zijn zeventien doelen om van de wereld een betere plek te maken in 2030. Deze doelen zijn afgesproken door de landen die zijn aangesloten bij de Verenigde Naties (VN), waaronder Nederland. De Duurzame Ontwikkelingsdoelen startten in 2015 en lopen nog tot 2030. Ze zijn een mondiaal kompas voor uitdagingen als armoede, onderwijs en de klimaatcrisis. Het zijn de opvolgers van de Millenniumdoelen, die liepen van 2000 tot 2015. SDG Nederland is het netwerk van iedereen die in ons land aan de doelen wil bijdragen.

Hoe jij kan bijdragen aan een betere wereld in 2030?

Om de Duurzame Ontwikkelingsdoelen (SDG’s) te halen, moeten we op elkaar kunnen rekenen. Iedereen heeft een schakel in handen om de wereld in 2030 duurzamer en eerlijker te maken.

Ben jij benieuwd naar hoe wij onze leefomgeving groen, schoon, inclusief en eerlijk kunnen maken?

Meld je dan nu aan! info@rotarykoggenland.nl We hanteren een vol = vol beleid dus wees er snel bij!

De lezing is gratis wordt georganiseerd door Rotaryclub Koggenland en mede mogelijk gemaakt door de NH kerk in Ursem, Kerkepad 4. Voor het onderhoud van dit pittoreske kerkje is een collectebus aanwezig voor een bijdrage.