2018 Lezing Jacob Stam

GESCHIEDENIS V/D KERKZANG

LEZING JACOB STAM

Lid RC Den Helder, kerkorganist en liturgie-kenner

Jacob Stam vertelt over wat men door de eeuwen heen nu eigenlijk in de kerk zong: de liturgie. Waarover zong men in de middeleeuwen; wat was de invloed van de reformatie op de gezangen in de Nederduits Gereformeerde Kerk? Wat waren verschillen tussen de ontwikkeling in steden en dorpen?

Zijn interesse in de liturgie heeft Jacob opgedaan tijdens zijn opleiding tot kerkorganist in Alkmaar. Hij begeleidt zijn voordracht met kerkorgelspel, muziekopnamen en videobeelden.

Jacob Stam is geboren en getogen in Den Helder en was in zijn werkzame leven leraar Natuur- en Wiskunde, rector (plv) op het Huygens College Heerhugowaard en de Berger Scholen-gemeenschap. Jacob is al 50 jaar kerkorganist.
Kom ook meeluisteren naar deze unieke voordracht van Jacob! (Aanmelding niet nodig. Voor eventueel meer info: 06-47264966.)

UITNODIGING

Door:
Rotary Club Koggenland

Wanner:
Woensdag 25 april 2018

Inloop: 19:30
Start: 20:00

Locatie:
NH Kerk
Kerkpad 4
1645 VN Ursem

Kosten: