2019 Kerstactie Rotary Koggenland

Kerstactie Rotary Koggenland

Rotary Koggenland in Actie voor Stichting Kerstactie West-Friesland: goedgevulde kerstpakketten, bijeengebracht door de leden, worden overgedragen door clublid Jose Stam aan Chantal de Hoop, voorzitter van de Stichting.

Uit cijfers van het CBS is gebleken dat het aantal gezinnen dat onder de armoedegrens leeft in vrijwel alle Westfriese gemeenten is toegenomen.

De kinderen uit deze gezinnen ondervinden dagelijks de gevolgen hiervan.

Ook een vrolijk kerstfeest is voor deze kinderen niet zo vanzelfsprekend. Iedere dag wordt er gepuzzeld om rond te komen, zo ook met kerstmis.

Stichting Kerstactie West-Friesland vindt dat iedereen een leuk kerstfeest moet kunnen vieren. Daarom biedt de stichting deze gezinnen rond de kerstdagen iets extra’s aan in de vorm van een kerstpakket. Naast de dagelijkse producten bevat het pakket wat luxere artikelen. Dingen waarvan je het echte kerstgevoel krijgt zoals kaarsen, servetten en zelfs wat kleine cadeautjes voor de kinderen!

Ieder kind verdient met kerst iets extra’s!