Lezing 8 Maart: The great green wall en project bloemenbos

Lezing 8 maart: The Great Green Wall & BloemenBos project op Internationale Vrouwendag

Jannik Rutten van Rotary Antwerpen-Metropool en Marga van Rijn van Rotary Koggenland geven een interactieve en pakkende presentatie over het project The Great Green Wall en het daaraan gekoppelde project BloemenBos.

Mede door de opbrengst van de verkoop van de BloemenBos box zal in Senegal een gebied van 100 hectare wat nu uitgedroogd en dor is, getransformeerd worden in een groen gebied. De lokale bevolking krijgt hierdoor weer toekomstperspectief en de lokale vrouwen krijgen hier een belangrijke rol in. Niet geheel toevallig is het 8 maart ook Internationale Vrouwendag!

Ben je nieuwsgierig naar het hele verhaal achter dit project, wil je meer weten over Rotary Koggenland? Kom dan op 8 maart naar het NH Kerkje in Ursem. We starten om 19.30 uur met een Wildlander theeschenkerij (of kopje koffie) en wat lekkers. Meld je aan via info@rotarykoggenland.nl. De toegang is gratis, er staat een bus voor een vrijwillige bijdrage voor de kerk.

Als je dit leest en je bent geïnteresseerd in onze club: we zijn altijd op zoek naar nieuwe leden! We zijn een gezellige en enthousiaste groep die graag de schouders eronder zet en net een stapje extra doet voor een ander. Naast bovengenoemde evenementen organiseren we bij regelmaat ook beroepspraatjes op clubavonden en bedrijfsbezoeken. We komen om de week op woensdag bij elkaar van 20.30-22.00 uur. Neem vrijblijvend contact op via info@rotarykoggenland.nl