€5000 voor de "Arme Kant van Meppel"

Arme Kant van Meppel krijgt 5000 euro van Rotary (zodat 25 gezinnen op vakantie naar Slagharen kunnen)

Afbeelding met persoon, binnen, tafel, venster

Automatisch gegenereerde beschrijving

Jaap van Gelder en Johan van Twillert, bestuursleden van de Rotary Club Meppel, overhandigen de cheque aan de voorzitter van de stichting Arme Kant van Meppel, Jan Bloksma. Foto: Persfoto

De stichting Arme Kant van Meppel heeft van de Rotary Club Meppel 5000 euro gekregen. Daarnaast beloofde Johan van Twillert, voorzitter van de Rotary, hetzelfde bedrag volgend jaar nogmaals beschikbaar te stellen.

„Om in de periode oktober tot en met december door middel van korte vakanties voor enige lichtstralen te zorgen voor de doelgroep van de Arme Kant”, zegt Van Twillert tijdens het overhandigen van de cheque. Met het geld kan de Arme Kant 25 recreatiewoningen voor twee nachten huren bij Attractiepark Slagharen.

De afgelopen drie jaar zorgde de stichting er al voor dat 145 gezinnen uit Meppel een midweek of weekend konden verblijven op recreatiepark De Beerze Bulten.

Bron: Dagblad van Het Noorden, 1 oktober 2020.