Rotary Huizen Gooimeer regelt en ondersteunt bij de opvang van 8 Oekraïense vluchtelingen

Toen het verzoek van een kerk in Huizen kwam ommetje helpen bij de opvang van 8 Oekraïense vluchtelingen (2 moeders met vier kinderen, een alleenstaande vrouw en een oma) in een leegstaande pastorie in Huizen staken de Rotarians gelijk de handen uit de mouwen. Binnen twee dagen waren alle benodigdheden voor het inrichten van de woning door tal van betrokken mensen aangeleverd en was het huis klaar voor de opvang. Er werden ook fietsen geregeld, contacten gelegd met een huisarts, met de gemeente en met vrijwilligers die op hun beurt contacten met de scholen legden. De mensen zijn inmiddels een beetje tot rust gekomen. We zijn nu nog op zoek naar Rotarians die hen kunnen helpen met het vinden van zinvol werk. De vrouwen zijn psycholoog en kinderfysiotherapeut van beroep. Hun diploma’s zijn in Nederland niet erkend, maar ze zouden prima onder auspiciën kunnen werken, ook eventueel parttime. Ze spreken goed Engels. Heeft iemand een suggestie?