Overzicht Ukraïne Actie initiatieven regio Eindhoven

Beste fellow Rotarians,

In de voorbije dagen hebben meerdere Rotary clubs in de grotere regio Eindhoven zich verbonden aan burgerinitiatieven om opvang te bieden aan de snel aanzwellende stroom vluchtelingen uit Ukraïne. Met hands-on of financiële middelen of een hybride combinatie van beiden zijn allerlei acties ondersteund om hulpgoederen in te zamelen en naar Oost-Europa te vervoeren, vluchtelingen vanuit de landen voor 1e opvang veilig naar onze regio te brengen en woonruimte voor vluchtelingen te realiseren.

In deze hectische tijd gaan de ontwikkelingen razendsnel, het wordt steeds moeilijker om het overzicht te behouden en te voorkomen dat we elkaar en anderen voor de voeten lopen in de betrokkenheid bij de organisaties die hulpacties uitvoeren.

Daarom lijkt het een goed idee om alle clubs in de regio te voorzien van hetzelfde overzicht van de acties die momenteel lopen, incl. informatie over actuele behoefte aan spullen of financiën, adressen van inzamelpunten en gegevens van contactpersonen.

Bijgaand document biedt dat overzicht. Het wordt uitgebreid en geactualiseerd voor zover en zolang als nodig. Laat me even weten als je zelf aanvullende informatie hebt over acties die hier nog niet vermeld staan, dan kan ik dat in de eerstvolgende update meenemen.

Jan van Bree

Overzicht Ukraïne Actie initiatieven regio Eindhoven