Rotary club Bergh vraagt hulp bij humanitaire opvang aan in Polen ondergebrachte families van chauffeurs uit Oekraïne

Humanitaire opvang + levering dringend noodzakelijke levensbehoeften aan in Polen ondergebrachte families van chauffeurs (inmiddels > 80 personen) uit Oekraïne.

Zorg en noodzakelijke levensbehoeften voor gestrande Oekraïense chauffeurs.

Elke week is er minimaal 1 transport naar Polen (vrachtwagens en chauffeurs worden gratis beschikbaar gesteld door Don Trucking) en er is mogelijkheid tot uitbreiden naar 4 transporten. Alleen voor de brandstofkosten (ong. € 1000) wordt een bijdrage voor gevraagd.

De eigenaar van Don Trucking: Don de Jong is lid van RC Bergh en hij onderhoud voortdurend en rechtstreeks contact met families en chauffeurs, waardoor hij up-to-date weet wat en waar dringend behoefte aan is ( op moment o.a. voedsel, melkpoeder, babyvoeding, beddengoed, en middelen voor persoonlijk hygiëne en luiers).

Inmiddels is er in Terborg een opslagruimte beschikbaar en wordt het aanmelden en de ontvangst van hulpgoederen geregeld via: b.kaptein.6@kpnmail.nl

Gevraagd wordt om te helpen met:

• het delen van de brandstofkosten
  • aanmelden van hulpgoederen zodat volledig gevulde vrachtwagens kunnen vertrekken richting Polen.