Rotary club Veenendaal cursus Nederlands voor Oekraïners

Doel van het project is om alle Oekraïense vluchtelingen direct na aankomst de basis van het Nederlands te leren, zodat zij zich snel thuis kunnen voelen in hun nieuwe omgeving.

Het middel om dit te bereiken is het uitdelen aan elke vluchteling van de cursus 'Nederlands voor Oekraïners' in boekvorm. Deze cursus is geschikt voor zowel volwassenen als kinderen in middelbare schoolleeftijd en kan zelfstandig, met een taalmaatje of in kleine groepjes gebruikt worden. Alle instructies en woordenlijsten in deze cursus zijn vertaald in het Oekraïens. Het vereist geen voorkennis en leert het Nederlands aan tot niveau A1.

De cursus 'Nederlands voor Oekraïners' is gebaseerd op de beproefde en veelgeprezen methode 'ABC Doe je mee?' en heeft (met de Arabische versie) ook veel Syriërs geholpen met de eerste stappen van de Nederlandse taal. Het is tevens ook de enige methode die speciaal voor Oekraïners ontwikkeld is.

Uitgeverij VanDorp Educatief is bereid om samen met de Rotary dit project vorm te geven en de kosten te delen.
Boekprijs is € 39,95 in de reguliere verkoop. Het boek is voor Rotary voor € 19,95 beschikbaar.