Rotary Clubs Breda: Hulp aan 50 kwetsbare weeskinderen uit Oost-Oekraine

Hulp aan 50 kwetsbare weeskinderen uit Oost-Oekraine.

In samenwerking met de gemeente Breda is op korte termijn speciale opvang georganiseerd voor de huisvesting van bijna 50 weeskinderen en hun gezagsdragende begeleiders die op de vlucht zijn vanuit Oost-Oekraine. Deze zeer kwetsbare groep jonge kinderen dreigt tussen het wal en het schip te geraken door de brutaliteiten van de oorlog in de Oekraine. De lokale Rotaryclubs in Breda (Breda Zuid, Breda, Mark en Aa en Mastbos) hebben de handen ineen geslagen om deze eerste groep weeskinderen op te halen in de Oekraine en een veilige reis naar Breda te laten maken. In Breda worden ze door een professioneel team en onder toezicht van de gemeente gehuisvest en verder begeleid.

De reis wordt gefinancierd door de lokale Bredase clubs en elke reis kost ongeveer 7500-9000 euro.

Het verzoek aan Rotary helpt is om een bijdrage of nog beter 1 reis (a 7500euro) vanuit het noodfonds te financieren.