Rotary club Hellendoorn-Nijverdal e.o. helpt Stichting Viitor

Een van onze clubleden is nauw betrokken bij de Stichting Viitor. De stichting heeft als doel kinderen met een verstandelijke of lichamelijke beperking in de stad Siret in Roemenië een zelfstandig toekomstperspectief te geven door hen onderwijs aan te bieden. De stichting ziet het bieden van onderwijs als een onmisbaar basiselement. Stichting Viitor heeft onder andere met behulp van Nederlandse sponsoren een schoolgebouw met revalidatiecentrum opgericht in Siret. Siret ligt vlak bij de grens met Oekraïne en wordt nu overspoeld met mensen uit Oekraïne die vluchten voor het oorlogsgeweld. Het schoolgebouw van Viitor wordt nu gebruikt als opvanghuis voor deze vluchtelingen en daarbij is alle (financiële) hulp welkom.