Rotary Oldebroek-Elburg haakt aan bij Duitse zusterclub Rotary Bad Oeynhausen Minden

Rotary Oldebroek-Elburg is spontaan aangehaakt bij een inzamelingsactie van onze Duitse zusterclub Rotary Bad Oeynhausen Minden voor Oekraïne. Een van de leden aldaar heeft goede contacten in Oekraïne. Er zijn door beide clubs in zeer korte tijd vele hulpgoederen ingezameld resp. ingekocht (matrassen, dekens, medicijnen, kleding, spullen voor persoonlijke verzorging etc.), waarbij de goederen per konvooi op 4 en 5 maart 2022 naar de Pools/Oekraïense grens zijn gereden. Er is bovendien ruim € 17.000 ingezameld door Rotary Oldebroek-Elburg. Het bedrag is overgemaakt naar onze zusterclub en zal gezien genoemde nauwe contacten van die club in Oekraïne op de best mogelijke wijze worden besteed aan de ontstane nood aldaar.