Rotary Club Rhoon-Barendrecht doneert10.000 voor directe noodhulp

“Ten gevolge van de Russische inval in de Oekraïne zijn in een paar dagen tijd reeds honderden doden en gewonden te betreuren en sloegen honderdduizenden Oekraïners op de vlucht naar buurlanden zoals Polen. De materiële schade is groot. Omdat de noodtoestand is afgekondigd en mannen tussen de 18 en 60 jaar moeten blijven om te vechten, staan veel ontheemde vrouwen en kinderen er alleen voor. De ontwikkelingen dreigen nu uit te lopen op een humanitaire ramp voor 44 miljoen Oekraïners. Deze ontwikkelingen hebben de Rotary Club Rhoon-Barendrecht er toe gebracht een bedrag van Euro 10.000 te schenken ten behoeve van directe noodhulp, zoals onderdak, medische zorg, psychosociale hulp en schoon drinkwater. De helft van het bedrag is overgemaakt op Giro 555 en de ander helft is overgemaakt op de speciale actierekening ‘Rotary helpt Oekraïne’.

De RC Rhoon-Barendrecht (34 leden) werd in 1988 opgericht en zij komt wekelijks bij elkaar in het Kasteel van Rhoon”