Rotary club Stadskanaal acties voor Oekraïne

Rotaryclub Stadskanaal heeft EUR 10.000,= gedoneerd actie Rotary Helpt Oekraïne. Met deze donatie dragen wij in eerste instantie bij aan medische zorg, eten, onderdak en psychosociale hulp.

Daarnaast heeft de gemeente Stadskanaal Rotaryclub Stadskanaal gevraagd om bedden, matrassen en beddengoed te regelen voor de opvang van 200 Oekraïense vluchtelingen.

Verder bieden wij als club ondersteuning (water, kleding, speelgoed etc) bij de tijdelijke noodopvanglocatie van 100 Oekraïense vluchtelingen in Stadskanaal waar mensen 1 of 2 dagen verblijven en daarna doorreizen voor een langere opvang elders in Nederland. Hierbij zoeken wij de samenwerking met de gemeente en andere service- en netwerkclubs uit onze gemeente.