Marije Sliphorst voorzitter clubjaar 2023/2024

Tekst Marije Sliphorst | Foto's Frits Boddeman | 27/06/2023

Op dinsdag 27 juni jl. heeft Karin Massar tijdens een heerlijk verzorgde barbecue (natuurlijk op ons 'eigen honk' Brownies & DownieS) de voorzittersketting overgedragen aan Marije Sliphorst. Marije zal onze voorzitter zijn voor het Rotaryjaar 2023-2024. In dat jaar zal Nathalie Kool de functie van secretaris vervullen en Ruud van der Kruijf die van penningmeester. Alhoewel het flink minder warm was dan de dagen daarvoor, hebben we gelukkig nog buiten op het terras op het nieuwe clubjaar kunnen toosten.

Karin blikte in haar speech terug op alle activiteiten en events die in haar Rotaryjaar de revue hebben gepasseerd. Bijzonder aan dit jaar was dat Rotary 100 jaar bestond en dat we het clubjaar hebben afgetrapt met de lancering van ons eigen Frank & Vrij bier. Karin sprak haar dank uit naar haar bestuur, in de persoon van oud voorzitter Tamara Bierlee, secretaris Nathalie Kool en penningmeester Ruud van der Kruijf.

1 / 11

Daarna was het tijd voor de officiële overdracht. Naast de 'ambtsketting' ontving Marije ook de voorzittershamer en bel van Karin.

Marije geeft in haar speech de aanwezigen een toelichting op het door haar gekozen jaarthema: "Delen = Vermenigvuldigen". "Door meer met elkaar te delen (extern, maar vooral ook intern), open naar elkaar te zijn en vragen durven te stellen, leveren wij met zijn allen samen veel meer op, dan dat wij dat alleen doen. Laten we elkaar inspireren om het onderste uit de kan te halen, zodat het effect van onze inzet zo groot mogelijk is", aldus Marije.

Naast de feestelijkheden in het kader van de bestuurswissel werd de afscheid nemende (en charterlid) Marco Bijl uitgeroepen tot Erelid van onze club.

ZIE OOK:

Activiteitenoverzicht clubjaar 2022/2023