Rolstoel wandelen met bewoners Zuidland

Tekst Karin Massar | 18/07/2023

Dinsdag 18 juli was het weer zover. Het is inmiddels een jarenlange traditie om met de bewoners van verzorgingshuis Zuidland een of twee keer per jaar met de rolstoel op pad te gaan. Ditmaal met de hulp van club Rotary Purmerend. De weergoden waren ons goed gezind: warm, droog en rustig weer.

Het was een recordopkomst. Nog nooit deden er zoveel bewoners mee; 43 hadden zich ingeschreven, wat betekent dat er nog maar een paar pechvogels in huis achterbleven. Ook bij familieleden en andere vrijwilligers wordt de loop steeds bekender, waardoor we met een kleine honderd man op onze pleisterplaats werden getrakteerd op een sapje, een ouderwets koekje en voor de liefhebbers wat rauwkost. Het is mooi om te zien dat door de gezamenlijke inzet, het op pad gaan als groep vanzelf feestelijk wordt. Bij thuiskomst was er een door Brownies en Downies verzorgde appelpunt die met veel genoegen werd verorberd. De volgende datum staat alweer in de agenda, ook dankzij onze trouwe activiteitenbegeleider Fiona.