Rotary bezorgt weer 500 kerstpakketten

Tekst Sandra van der Meulen | Foto's Sandra van der Meulen en Frits Boddeman | 10/01/2024

Vijfhonderd kerstpakketten bezorgen bij mensen die een steuntje in de rug verdienen. Dat is de gedachte achter de Kerstactie ’Do Good, Feel Good' van de samenwerkende Rotaryclubs uit de regio Waterland. De adressen worden door in de regio Waterland actieve maatschappelijke instanties en/of personen aangeleverd.

De 500 'weggeef-kerstpakketten' worden bekostigd uit de verkoop van kerstpakketten. Organisaties, bedrijven en particulieren konden dit jaar kiezen uit vijf verschillende pakketten, die in prijs variëren van pakweg 40 euro tot 75 euro. Er zijn pakketten met en zonder alcohol. Met de opbrengst van de verkoop van deze pakketten worden de 'weggeefpakketten' gefinancierd. Daarnaast zijn er ieder jaar sponsoren die geld geven of goederen tegen een  gereduceerde prijs aanbieden.

Nathalie Kool is al jaren betrokken bij het organiseren van deze actie die in het vorige decennium voor het eerst begon. Nathalie: "We stellen de pakketten ieder jaar opnieuw samen. Het inpakken gebeurt in een loods waar altijd heel veel Rotarians aanwezig zijn om de dozen te vullen; dat is op zich al een mooi gezamenlijk feestje. Maar het mooiste vind ik altijd om de verrassing te zien op de gezichten van mensen waar we pakketten bezorgen. Dat is goud waard!"

1 / 6

Met dank aan de vele sponsoren, waaronder Bouwservice Noordholland BV, BuzzPartners, Electro 2000 installatietechniek BV, Gasservice Noordholland BV, Hayhoe Familierechtadvies, Jacht.digital marketing BV, JMF-Filters BV, Leeflang Vitaal en succesvol, Nh 1816 verzekeringen, Prokal Stoomtechniek BV, Rijswijk Financiele Diensten, Sandrinos Fotografie, Sligro Purmerend, Solit, Stichting Maatschappelijke Ondersteuning Zaanstreek Waterland (MOZW).