25 sept 2021 Rally

Rotary Classic & Open Rally voor goede doelen in Ridderkerk.

Zaterdag 25 september 2021 is de Rally gereden voor goede doelen in Ridderkerk.

Het was een schitterende dag die door het werk van de leden van Rotary Ridderkerk De Waal, alle deelnemers en vele sponsoren mogelijk is gemaakt.

Afbeelding met gras, buiten, boom, lucht

Automatisch gegenereerde beschrijving

De dag startte bij het mooie Huijs Ten Donck in Ridderkerk. De blinkende auto’s werden geparkeerd en alle deelnemers verzamelde zich in de prachtige tuin voor de briefing over de dag door de voorzitter van de Rally Commissie Hugo Scholtens.

Nadat de kilometerstanden genoteerd waren stonden alle 50 equipes klaar om de rally te gaan rijden. Er werd om 11:00 uur gestart. Onze rallycommissie had enorm haar best gedaan om een prachtige en uitdagende route uit te stippelen door de Hollandse landschappen.

De lunchstop was in Werkendam, daar hebben de rijders op het terras in het zonnetje van een lunch kunnen genieten bij Bistro de Waterman.

Rond half 5 kwamen de eerste rijders over de finish bij de Wevershoeve in Ridderkerk. Daar werd iedereen hartelijk ontvangen met een glas Cava.

Na een gezellige borrel werden de winnaars van de Rally bekend gemaakt. Hans en Annette Rolloos hebben deze editie gewonnen. De tweede plaats was voor Arie en Ronald Alderliesten. De derde plaats voor Hugo en Simone Kampman. De prijs voor de Best Show is gewonnen door Philips van IJzerlooij en Gerard Bakker.

Deze Rally is georganiseerd voor goede doelen. Hoe fantastisch is het dat we met zo’n mooie dag een bijdrage kunnen leveren voor mooie doelen!

We hebben dit jaar gekozen voor meerdere Ridderkerkse doelen;

o

Het Huys ten Donck (renovatie)

o

Facet (dagje uit voor eenzame ouderen)

o

Verpleeghuis ’t Ronde Sant (een wensboom)

o

De Ambachtelijke korenmolen, de Kersenboom (nieuwe wieken)

Na de laatste bijdragen die tijdens het diner bij de Wevershoeve door gulle deelnemers en leden geschonken zijn is het totale bedrag dat met deze Rally is opgehaald uitgekomen op € 20.000, -

Nogmaals dank aan alle deelnemers en sponsoren!

Namens Rotary Ridderkerk De Waal