Rotary Café 24-04-2018 Circulair bouwen

Rotary Café: 24 april 2018 Circulair Bouwen.

De duo presentatie is van Wim Sturris en Gerard Beltman.

Zij vormen samen de directie van De Groot Vroomshoop.

In 2050 hebben we naar verwachting vijf keer zoveel ‘ aarde’ nodig als we in dit tempo doorgaan met het opsouperen van grondstoffen. Tegen die tijd zijn we met tien miljard mensen, consumeren de opkomende economieën naar westers patroon en zijn er vijf aardes nodig om in de vraag naar grondstoffen te voorzien. Die zijn er niet en dus moet het anders. Circulair bouwen is noodzaak.

Wat is een circulaire keten? Wat zijn de mogelijkheden van het sluiten van de circulaire keten op respectievelijk grondstof, element, component, en gebouwniveau? Circulaire ketens zijn slechts succesvol wanneer de economische drivers gelijk zijn aan die van de lineaire keten. Of anders gezegd; de som van de stappen in de ketens moet net zoveel resultaat opleveren, maar mag niet meer kosten.

Hoe kunnen we circulair bouwen op basis van een haalbaar verdienmodel?

Hoe lossen we, met het oog op de toekomst, een deel van de acute huisvestingsvraag op? Hoe ziet het business model er uit? Waarom kiezen voor een circulair (tijdelijk) gebouw als duurzame oplossing voor zowel de korte als lange termijn? Over de opgave en de keuzes.

Leden en niet-leden zijn welkom op dinsdag 24 april tijdens het Rotary Café bij restaurant De Kemper, Kemperweg 4, Markelo. Entree gratis, een kop koffie/thee ook. Inloop vanaf 19:30 uur. Aanvang 20:00 uur. De presentatie duurt circa drie kwartier. Na afloop is er tijd voor ontmoeten, brainstormen en netwerken. Tot de 24 ste ! Rotary Club Rijssen, Regge, Regio.