Voedselbank donatie december 2021

Verse zuivel, vlees en vis voor ruim 350 gezinnen in armoede door Rotary Roermond Maas en Roer

Wekelijks voorziet de Voedselbank Midden-Limburg ruim 350 gezinnen van noodzakelijke voedingsmiddelen. Brood en droge kruidenierswaren. Meer zuivel, vlees en vis voor onze gezinnen zijn welkom want daar hebben we vaak een tekort aan, aldus voorzitter Ger Boereboom van deze organisatie die mensen in nood bijstaat.

Rotary-activiteiten voor de Voedselbank
In de maand december heeft de Rotary Club Roermond Maas en Roer een aantal activiteiten op touw gezet om de Voedselbank te helpen. De verkoop van glühwein en warme chocolademelk op het Münsterplein bijvoorbeeld.

De opbrengst van ruim € 2600,- van deze acties wordt door de Voedselbank ingezet om de wekelijkse pakketten aan te vullen met zuivel, vlees en vis. Een welkome aanvulling voor die ruim 350 gezinnen die wekelijks gebruik maken van deze voorziening.

Want, zo legt voorzitter van de Voedselbank Ger Boereboom uit, het zijn juist die extra’s die de mensen ook zo goed kunnen gebruiken. Het is het namelijk erg uiteindelijk ook noodzaak om de mensen te kunnen voorzien van die versproducten die gezond en voedzaam zijn. Een goed glas melk, beker yoghurt of een smakelijk stukje vlees of vis.

Rotary Roermond Maas en Roer
Rotary Roermond Maas en Roer is één van de vijfhonderd Rotaryclubs in Nederland. Centraal in hun acties staat altijd het welzijn van de mensen om hen heen.

Ook komend jaar zal de Rotary Roermond Maas en Roer meerdere activiteiten organiseren, vanuit het credo “het bevorderen van welzijn van mensen overal ter wereld”. Iets van henzelf geven, dienstbaar zijn. Door het opzetten van lokale en wereldwijde projecten en door het doorgeven van kennis.

Rotary Roermond Maas en Roer en is een club van mannen en vrouwen uit Roermond en omgeving. Vooruitstrevend en met hart voor de maatschappij.

Voor meer informatie:
Voorzitter Rotary Ad Vollebergh 06- 29507880