2022-07 Rotary steunt de muziekverenigingen

Image.jpeg Image.jpeg

In de afgelopen weken heeft voorzitster Marieke Gaasbeek de gefundraisde bedragen van 2500,- euro per muziekvereniging overhandigd! Uiteraard was er bij de beide uitreikingen toepasselijke muzikale omlijsting aanwezig. Zo trad Fidelio in juni bij het Cultuurhuis op, tijdens de jaarlijkse Haantjesdag in Woudenberg. Caecilia hield in juli haar seizoensafsluiting met een buitenzomerconcert bij haar verenigingsgebouw. De muziekverenigingen zijn erg blij met de bedragen.

Secretaris Christy van Dijk en penningmeester Andries Minnen namen de cheque in ontvangst voor Fidelio. Zij gaan het bedrag besteden aan een nieuwe buisklok. Om mee te doen aan het nationale kampioenschap, heeft de huidige buisklok meer bereik nodig, dus nu kan er een nieuwe worden aangeschaft.

Caecilia gaat met het geld de jeugdslagwerkgroep een impuls geven. Aan de jonge leden daarvan, werd de cheque dan ook uitgereikt en ze lieten uiteraard meteen horen hoe goed ze al op weg zijn in hun ontwikkeling!

De muziekverenigingen waren in 2020 geselecteerd als lokaal jaardoel van Rotary Scherpenzeel-Woudenberg. Vanwege Covid-19 was er langer de tijd nodig om het benodigde geld in te zamelen. Uiteindelijk kon in maart 2022 een succesvolle bridgedrive doorgaan in Schimmel 1885, waarmee het grootste deel van het bedrag werd ingezameld. De rest kwam binnen via wijnacties.