2023-04 Estafette 100 jaar Rotary in Nederland

Afbeelding met buitenshuis, grond, boom, stoep

Automatisch gegenereerde beschrijvingRotary 100 jaar.

Dit jaar vieren we dat Rotary 100 jaar in Nederland is en dat doen we door middel van een estafette langs alle Rotaryclubs in Nederland. Op 8 april was het onze beurt. We ontvingen de bakfiets met gouden schep van Rotaryclub Leusden C.A. Uiteindelijk zal de bakfiets in Zeeland eindigen, alwaar er een voedselbos geplant zal worden.

Er zijn 7 districten in Nederland en ieder district heeft een thema meegekregen. Ons district, Midden Nederland, had als thema “onderwijs en alfabetisering”. Voorafgaand aan de aankomst van de fietsers uit Leusden, hebben we educatieve kinderboeken en chocoladepaaseitjes uitgedeeld. Met onze actie werd er aandacht gevraagd voor Stichting Je mag er zijn. (https://woudenberg.jemagerzijn.nl/)

Na een toespraken van de voorzitters van onze club, club Leusden C.A. en de gouverneur, werd het lintje doorgeknipt door de kinderburgemeester van Woudenberg. En daarna ging de reis van de bakfiets verder naar Scherpenzeel. Hier werden ook boeken en chocoladepaaseitjes uitgedeeld en hebben we een visje gegeten op het plein.

Vervolgens zijn we doorgefietst naar Rotaryclub Barneveld- Voorthuizen, waarna zij doorgefietst zijn naar Nijkerk en wij met een voldaan gevoel het Paasweekend thuis konden voortzetten.

Afbeelding met gebouw, buitenshuis, grond, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving