2023-09 World Clean up day

Afbeelding met buitenshuis, persoon, hemel, kleding

Automatisch gegenereerde beschrijving

Rotary actief op World clean up day

Afgelopen zaterdag was het World clean up day en ook in Woudenberg werd volop mee gedaan. In het buitengebied van het dorp verzamelde Rotary Scherpenzeel-Woudenberg negen behoorlijk volle zakken.

Gasten van onze Duitse zusterclub RC Lippetal waren ook aanwezig en zo waren we met bijna 20 mensen.

Twee groepen liepen ieder de helft van een traject over een afstand van totaal 18 km. De routes lagen tussen de N224 en het spoor langs de A12 en voerden over de Laagerfseweg, Rottegatsteeg, Rumelaarsweg, Haarweg en Griftdijk. In de bermen lag veel sigarettengerelateerd afval (peukjes, lege pakjes), karton van bierverpakkingen, klein plastic en blikjes. Langs de weg bij het spoor, lagen opvallend veel MC Donaldsbekers en -deksels. Een opvallend mooie vondst was een portemonnee met pasjes, die weer met de eigenaar verenigd is. Al met al was het een gezellige, resultaatvolle actiedag die ons buitengebied weer wat schoner maakt!

Afbeelding met buitenshuis, boom, gras, persoon

Automatisch gegenereerde beschrijving Afbeelding met persoon, kleding, buitenshuis, schoeisel

Automatisch gegenereerde beschrijving