Expatsbijeenkomst

Expats Event

Webmaster

Rotary Schoonhoven ontvangt Expats

Op 31 maart 2011 was de First Schoonhoven EXPATS Hospitality Dinner Party. Expats zijn hoogopgeleide, buitenlandse professionals en studenten die tijdelijk in onze regio werken en wonen. De expats uit de wijdere omgeving van Schoonhoven zijn uitgenodigd door Rotary Schoonhoven.

Het programma begint ’s middags met een rondleiding door het Nederlands Zilvermuseum door museumdirecteur Gemke Jager.

Via een korte wandeling door het historische centrum van Schoonhoven worden de expats ontvangen bij Belvedere door burgemeester de heer André Bonthuis. Tijdens de borrel kunnen de gasten kennismaken met de burgemeester en alle leden van Rotary Schoonhoven en hun partners.

Voor en tijdens het diner voerden burgemeester Andre Bonthuis en twee sprekers namens het Ministerie van Buitenlandse Zaken en grote internationale werkgevers het woord. De burgemeester vertelde over Schoonhoven en liet zijn film zien. De anders sprekers spraken over de situatie van Expats in ons land en hoe wij onze omgang over en weer kunnen verbeteren.

De aanwezige expats komen uit vrijwel alle werelddelen. Azie, Europa, Noord- en Zuid Amerika. Op grond van onderstaande reacties die wij achteraf per email mochten ontvangen, kunnen we spreken van een geslaagde organisatie.

Dear Ladies and Gentlemen,

Thank you very much for a wonderful experience and unexpectedly pleasant evening!

Met vriendelijke groet, / Best regards,

Malika Takibayeva

(Argentina)

Dear All

Firstly I would like to thank the organizers, it was a very nice event and meeting new people is also very inspiring.

And looking back, we had some nice conversations yesterday.

Looking forward to seeing you again some day.

Have a nice weekend,

Ms.:D  Mervi Lepistö

(Finland)

Dear Henk,
I would like to convey my appreciation to you and the Rotary Schoonhoven for taking the initiative to organise the Expats Dinner Party. It was most enjoyable and a good opportunity to become acquainted with fellow professionals. I hope indeed that this will become a tradition and it is certainly a trendsetter within the Rotary clubs.
Thank you again.
with kind regards,
Judi Lubeek

(USA)

Yesterday was very nice evening, we will meet again next year or even early somewhere.

Nice weekend.

Wonderful, thanks again to organize super visiting in Schoonhoven. I already saw the photos and downloaded some, I will share this nice experience and beautiful photos with my Chinese family and Friends in China.

With kind regards,

Yunzhu Jin

(China)

Dear Henk,

Thank you very much for the inspiring and enjoyable evening you and your team organized for us. I was very pleased to be part of it.

Dear expats, Very nice to meet you all! Hopefully we will meet again at some stage!

Warm regards,
Ana Line Lara