La Lecq prijs 2011 uitgereikt

Webmaster

Op vrijdagavond 28 oktober 20.00 uur vond de feestavond met muziek plaats van het kunstenaarscollectief De Krimpenerkunstwaard. Centraal op de avond staat de prijsuitreiking van de Kunstprijs La Lecq. Rotary Schoonhoven is sponsor van deze kunstprijs.

De jury van de 2011 bestaat uit het drietal: de heer Alexander van der Lecq (fotograaf en kunstmakelaar), mevrouw Simone de Knecht (beeldend kunstenaar en docent) en mevrouw Andrea Dogterom (keramiste en docent).

Anneke Slappendel uit Ouderkerk ad IJssel heeft de prijs voor professionals gewonnen en de publieksprijs met haar mooie dame van keramiek die een delicaat hapje neemt. Erno van Doorn uit Nederlek heeft de amateurprijs gewonnen met zijn prachtige "dame met trek".

Voorzitter Bir Muste van Rotary Schoonhoven heeft de prijzen uitgereikt. Onderstaand de namen én een korte omschrijving van het werk uit het juryrapport:

Amateurs

3e Hans Zantinga VOGELTREK Fijnschilder met mooie traditionele schilder techniek.Goed gevonden presentatie op veren van een trekvogel.

2e Ton Colen SNOEPGOED Mooie macro foto, sterke manier van kijken

1e Erno van Doorn LEKKERE TREK Springt meteen in het oog, goede uitdrukking , leuk geschilderd, krijg er zelf trek van.

Professionals

3e Freek Hilgers TREKVOGELS Vakmanschap verrassend ambachtelijk lichtvoetig object .Lang voortraject roept direct associatie met kinderen op.

2e Arnold `Holterman BOTERHAMPINDAKAAS Booijmans van Beuningen heeft de pindakaas vloer, wij de boterham met pindakaas. Een hedendaags stilleven.

1e Anneke Slappendeel-Spek STEVIGETREK Knap gemaakt mooie houding en gezichtsuitdrukking.Je voelt je kaakkopjes jeuken. Ze heeft echte trek en dat straalt ze uit.

Meer informatie via www.kunstwaard.nl